Chaparri - Chiclayo

woensdag 2 februari 2011

even kort

Goed, waar moet ik beginnen? 
De laatste 3 weken zijn in vliegende vaart voorbij gegaan. Eerst was er het sociaal project in Patapo, dat overigens een succes was en daags nadien vertrok ik op mijn eerste echt serieuze trip: Arequipa – Puno – Cusco. Gisteren ben ik na een 2-daagse busreis in chiclayo “thuis”gekomen en nu ben ik in zeven haasten alles aan het regelen voor mijn volgend reisje: Cajamarca. Ik denk dat het me deugd zal doen als ik eenmaal echt opstap ben in dit Zuid-Amerikaanse continent zonder telkens terug te keren naar Chiclayo. 12 Februari vindt het huwelijk van mijn zus plaats en dat wil ik natuurlijk niet missen. Die dag zal ook een beetje mijn afscheid zijn want nadien keer ik normaal gezien niet meer terug naar dit deel van Peru.

Door de afgelopen 19 dagen en vooral de laatste week in Cusco met als kers op de taart het “ontdekken” van Machu Picchu, heb ik gigantisch veel zin gekregen om mijn haven hier te verlaten en het onbekende tegemoet te gaan (natuurlijk geflankeerd door mijn trouwe gezel, Lonely Planet J ).
Ik weet dat ik jullie nog heel veel verschuldigd ben. In de eerste plaats de beloofde foto’s van het project. Door al jullie steun, zelfs uit totaal onverwachte hoek, hebben we samen meer dan 3500 euro verzameld. Het was een zeer geslaagde actie waarbij ik mezelf –hoe zou ik het verwoorden- van mijn meer expressieve kant heb laten zien! Hopelijk spreken de foto’s voor zich.
Vervolgens zal ik trachten wat hersenspinsels over de afgelopen reis neer te pennen. Wat ik al wel kan verklappen is dat Machu Picchu wellicht het toppunt is van alles wat ik hier reeds heb gezien en zal zien. Ik heb er geen woorden voor ... of toch: adembenemend, verbazingwekkend, weergaloos, uniek, mysterieus ... Bezoek het zeker ook eens een keer in je leven!

1 opmerking:

  1. FELIZ CUMPLEAñO, Muchas felicidades de nosotros y tres besos de Christine

    Hasta pronto,

    Felipe y Christine

    BeantwoordenVerwijderen